Onze visie op Schepdaal

Bram Gemmeke – 16de Plaats
Bob Savenberg – 18de Plaats
Yasmina Bouabbi – 29ste Plaats
Schepdaal was altijd al een beetje een buitenbeentje en dat zal wellicht ook zo blijven. Daar zal de bende van Linda mee voor zorgen. Diezelfde bende zal er trouwens ook over waken dat het groene, landelijke karakter van Schepdaal niet in het gedrang komt.

We hebben voor Schepdaal heel wat concrete voorstellen klaarstaan. Hopelijk kunnen we daar straks – dankzij een duidelijk mandaat van de kiezer – ook echt werk van maken. Dit is waar wij op willen inzetten:

De Caerenbergsite

Deze site is aan vernieuwing toe. En dan hebben we het niet over megaprojecten die last hebben van grootheidswaanzin, maar over haalbare en snel realiseerbare ingrepen. Bij die verbouwing en renovatie moeten we rekening houden met de ideeën en de input van de gebruikers.

Jeugdclub JOS

Soms is politiek kinderlijk eenvoudig. Dat geldt zeker in het geval van de Schepdaalse jeugdclub JOS. Voor ons is één ding heel duidelijk: JOS heeft recht op meer en beter. En dat willen wij de club geven.

TRIP-TRAP

Schepdaal scoort zeer goed op het vlak van onderwijs, maar waarom is TRIP-TRAP geen gemeenteschool? Dat zou de doorstroming naar het lager onderwijs veel gemakkelijker maken, terwijl daar nu nog vaak een schoentje knelt. Wij willen er werk van maken!

Kinderopvang

Schepdaal heeft nood aan opvangplaatsen voor de kleinsten. Op dat vlak scoort Dilbeek ook als geheel niet goed trouwens. We tellen gemiddeld 26 opvangplaatsen per 100 kinderen. Een kind kan de rekening maken: dat is veel te weinig. Kinderopvang moet dan ook één van de prioriteiten worden van het volgende bestuur. In Schepdaal én in alle andere Dilbeekse gemeenten.

Burgerdemocratie

De Schepdaalse verenigingen zijn levendiger dan ooit. Met dank aan Schepdaal Feest, dat een geweldige boost heeft gegeven aan het gemeenschapsleven. Een gemeenschapsleven dat de vruchten plukt van een burgerdemocratie. In Schepdaal is dat begrip geen modewoord, maar een aanpak die wérkt. Snelle en concrete realisaties gedragen door de bevolking: de voorbeelden in Schepdaal zijn legio. Uiteraard zetten wij, liberalen, alleen maar nóg meer in op burgerdemocratie. We hebben het concept uitgevonden, weet u nog?

Het Marktplein

Er is werk aan de winkel op het Marktplein. Dat hoeven we u niet te vertellen. Hier is meer nodig dan een facelift. De multifunctionele functie van het plein moet uitgebouwd en versterkt worden.

De bende van Linda zal niet rusten voor dit alles op de rails staat. Dat die bende van aanpakken weet, heeft ze al bewezen aan de Schepdaalse voetballers. Die hebben te lang moeten wachten op een kunstgrasveld en vernieuwde accommodaties. Maar ere wie ere toekomst: zonder de niet aflatende druk van onze politieke fractie zouden de kinderen volgend jaar nog in een modderpoel spelen