Kandidaten provincie

OpenVLD-3799_groep_jj

Walter Zelderloo – Lijsttrekker provincie

Bob Savenberg – 12de Plaats provincie

Een nieuwe provincieraad. Uiteraard is Open VLD op die afspraak. Walter Zelderloo – nu al gedeputeerde – en Bob Savenberg, bekend van Clouseau, tekenen present. Zij zetten samen met 18 andere sterke kandidaten van de Open VLD-lijst Halle-Vilvoorde hun schouders onder een programma dat de nadruk legt op meer DOEN. Walter Zelderloo trekt de lijst en Bob Savenberg gooit zich in de strijd vanaf de 12de plaats.

Onze slogan is u intussen ongetwijfeld bekend: gewoon doen! Het lijkt iets van niets, maar het zegt alles. Doen zit in onze liberale genen. Niet zagen, niet bij de pakken blijven zitten, maar de handen uit de mouwen steken. Met de voeten op de grond, ja, maar ook met een hart voor de toekomst.

Nieuwe krijtlijnen

Meer daden, minder woorden. Dat is wat onze provincie nodig heeft. Alleen daadkracht kan onze regio sterker maken. Een goed georganiseerde en bestuurde provincie, die haar kerntaken geolied en efficiënt uitvoert. Daar heeft de burger eenvoudigweg recht op.

De provincie moet meer nog dan vroeger haar focus leggen op haar grondgebonden opdrachten: recreatie, toerisme, economie, wonen, ruimtelijke ordening, mobiliteit, waterbeheer en erfgoed. Het ordewoord daarbij moet zijn: doeltreffendheid. Efficiënt word je alleen als je ook kritisch kijkt naar het oude beleid. We moeten nieuwe krijtlijnen trekken.

Kapstokken

Wie wil doen, heeft kapstokken nodig. Thema’s waarrond gewerkt moet worden. Onze vijf speerpunten:

1. Meer woningen en bedrijven op minder ruimte
  2. Meer investeringen in provinciaal geregelde infrastructuur (waterlopen, fietspaden, hernieuwbare energie,…).
  3. Meer investeringen in recreatievoorzieningen én meer promotie van toerisme.
  4. Meer investeringen in veiligheid.
  5. Last but not least: al het voorgaande moet gerealiseerd worden met minder regels én zonder dat de provinciebelastingen de hoogte ingaan! De laagste belastingsdruk moet overeind blijven!

Verwezenlijkingen

Open VLD staat klaar om ook de volgende legislatuur aan de provinciale kar te trekken. Gewoon dóen. Zoals we dat ook de voorbije termijn gedaan hebben. Met resultaat. Open VLD is verantwoordelijk voor volgende realisaties in Dilbeek:

• Fietspaden: 2.000.000 € steun van de provincie voor aanleg van Jan De Trochstraat – Ijsbergstraat – Doylijkstraat.
  • Veiligheid en schoolomgevingen: Savio kleuterschool en Stationstraat: 49.000 €
  • Recreatie: Bouw van de bal-o-droom, bijdrage van de provincie: 75.000 €
  • Woonbeleid: Ongeveer 100 Dilbeekse gezinnen konden de afgelopen jaren genieten van provinciale steun bij aanpassingswerken aan hun woning: 190.000 €
  • Provinciale domeinen: Walter Zelderloo ontving 250.000 bezoekers in Huizingen, het domein onder zijn hoede.