U kan op ons rekenen

Wij willen én zullen u horen!
Beste Groot-Dilbekenaar,

Straks mag u kiezen wie de volgende zes jaar uw gemeente zal besturen. En dus dingen wij, de politieke partijen, naar uw hand. Ook mijn partij.

De werkpunten voor Dilbeek en haar deelgemeenten zijn bekend. Daar wil ik hier niet nog eens op terugkomen. Hier wil ik vooral zeggen dat wij straks alvast constructief aan de slag willen gaan. De soep wordt bijna opgediend en wij vinden het belangrijk om ze pas te drinken na enig blazen. In alle rust en sereniteit. Waarmee ik maar wil zeggen: straks moet – op basis van de verkiezingsuitslag – een aantal partijen rond de tafel gaan zitten om de lijnen uit te zetten voor de komende legislatuur. Of wij de gemeente mee gestalte zullen geven vanuit het bestuur of vanuit de oppositie hangt af van wat u straks doet in het stemhokje. Doen wij dat liever als lid van het college? Uiteraard. Wij willen gewoon doen. Heel concreet. Op heel veel vlakken. Dat neemt niet weg dat we geen enkele piste uitsluiten. Eerst moeten er bolletjes gekleurd worden. Pas nadien komen de actoren aan zet.

Ik kan u wel dit zeggen: wij staan positief in het Groot-Dilbeekse leven. We zijn ervan overtuigd dat heel wat dingen beter kunnen. Dàt is het alternatief dat wij u bieden. Eentje waar we met veel goesting onze tanden in zetten, als u ons daar de kans toe geeft. Wij willen het leven van alle Dilbekenaren beter maken. Straat per straat, wijk per wijk, gehucht per gehucht, gemeente per gemeente. En we willen daarbij iederéén aan boord.

Het is zoals onze nationale voorzitster Gwendolyn Rutten al zei: “Gewoon doen, is meer dan een campagne. Het een uitnodiging aan iedereen, ook de mensen die vandaag niet aan politiek doen, om gewoon méé te doen. Want gewoon doen, daar begint het mee.”

Wel, bij deze nodig ik u – de kiezer – uit: doe mee! Met goesting! Gewoon doen. Op mij en mijn ploeg kunt u in ieder geval rekenen.

Wij willen én zullen u horen. Burgerparticipatie is voor ons geen hol begrip, maar iets waar we bij zweren. Laat ons toe dat ook aan u te bewijzen nà 14 oktober. Tot dan! En… hopelijk tot nog heel vaak daarna.

Luc Deleu
Lijsttrekker