Hart voor Itterbeek!

Capture

Luc DELEU –   Marc WILLEN – Evy VAN DORPE – Lydia DAUW – Michaël VERSCHUEREN – Lucile FOL -Marianne FAUT – Randy PRIEM

Beste Itterbekenaar,

Dilbeek is, zovele jaren na de fusie, nog altijd een gemeente waarvan iedere deelkern geconfronteerd wordt met zijn eigen problemen. Voor Itterbeek is dat niet anders. Zelfs in Itterbeek zijn er verschillende wijken met ieder eigen wensen en verzuchtingen.

Wij zijn bijna dagelijks op stap in Itterbeek en denken de problemen van Itterbeek te kennen. De mensen spreken ons aan omdat je op dorpsniveau inderdaad nog aanspreekbaar bent.

Itterbeek verandert. Er wordt heel wat gebouwd en onze deelgemeente wordt steeds meer uitgedaagd door de problemen van mobiliteit, het schoolverkeer, de nood aan ontspannings- en ontmoetingsruimte en andere problemen. Wij gaan onvoorwaardelijk voor het maximale behoud van de groene ruimte. Itterbeek mag niet verstedelijken. De herinrichting van de dorpskern is een must. In overleg met de buurtbewoners. Niet alleen luisteren naar de burgers. Hun kennis en ervaring aanwenden om de juiste beslissingen te nemen.

De infrastructuur op de Keperenberg moet zijn bestemming terugkrijgen op korte termijn. Met sport, met ruimte voor cultuur en ontspanning. En een cafetaria waar het gezellig toeven is.

Itterbeek wordt doorkruist door liefst drie wegen met voorrangsverkeer: Lenniksebaan, Itterbeeksebaan en Ninoofsesteenweg.   De heraanleg van de Itterbeeksebaan zit in een definitief stadium. Ninoofsesteenweg en Lenniksebaan horen spijtig genoeg niet tot de bevoegdheid van de gemeente maar ook daar moeten we druk uitoefenen bij de wegbeheerder om de belangen van de aanpalende burgers te verdedigen.

Tal van problemen komen op ons af. Als inwoners van Itterbeek zijn wij best geplaatst om met kennis van zaken te spreken en, rekening houdende met uw belangen, te beslissen.

Beter een goede buur dan een verre vriend….
Wij zijn er alleszins klaar voor.
Uw buurt kan in het stembureau het verschil maken.
Vergeet niet : op dezelfde lijst mag je voor meerdere kandidaten stemmen.